UKŁAD WEWNĘTRZNY

Układ wewnętrzny

Wernisaż: 6 października (czwartek), godz. 18:00

6 października - 6 listopada, sala główna


Współpraca:

Kuratorki: prof. Anna Kowalska-Szewczyk, prof. Grażyna Jaskierska-Albrzykowska

 

Maciej Albrzykowski, Marta Borgosz, Anna Bujak, Magdalena Grzybowska, Paweł Jarodzki, Janusz Jasiński, Grażyna Jaskierska-Albrzykowska, Anna Kołodziejczyk, Marcin Michalak, Mariusz Kosiba, Andrzej Kosowski, Anna Kowalska-Szewczyk, Janusz Kucharski, Elżbieta Leszczyńska-Szlachcic, Paweł Lewandowski-Palle, Kamil Moskowczenko, Wojciech Pukocz, Karolina Szymanowska, Krzysztof Wałaszek

Układ wewnętrzny to tytuł wystawy artystów pedagogów z Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu, pozostających w stałych relacjach ze sobą ze względu na wspólne miejsce pracy, środowiskowe wydarzenia i zainteresowania. Oni sami obserwują jak ich drogi twórcze splatają się i krzyżują tworząc pewien układ. Każdy z artystów wyraża tę samą rzeczywistość na swój własny niepowtarzalny sposób. Układ wewnętrzny to próba spojrzenia na tę rzeczywistość poprzez wycinek twórczości każdego z autorów i prezentację poszczególnych dzieł a także wystawy jako bardziej całościowy obraz zachodzących między nimi relacji, a co za tym idzie wynikających z nich treści. W pracach nie brakuje refleksji życiowych, komentarzy i humoru. Tytuł wystawy może dotyczyć zarówno wewnętrznej struktury materii, organów wewnętrznych żywych istot, inżynierii wszelkiego typu, układów społecznych, geopolitycznych jak i różnych teorii. To co łączy artystów biorących udział w wystawie to skłonność do eksperymentowania i porzucania ogólnie przyjętych konwencji w sztuce na rzecz indywidualności i odrębności własnej postawy. Wystawa z założenia ma być nowym i oryginalnym ujęciem relacji pomiędzy malarstwem, rzeźbą i instalacją.

MIEDZIORYTY

 Grzegorz Keczmerski

Grzegorz Keczmerski "Miedzioryty"

Wernisaż: 6 października (czwartek), godz. 18:00

6 - 30 października, sala kameralna

 

Serdecznie zapraszamy na spotkanie z artystą, które odbędzie się w piątek, 7 października, o godz. 10:00 i 11:30 w siedzibie Galerii, Piłsudskiego 38.

(…) Miedzioryt jest dla mnie dyscypliną mającą swą własną dynamikę. Możliwe są odkrycia w indywidualnych doświadczeniach, choć myślę, że problemy mogą być podobne jak pięćset lat temu. By wyrazić to samo do dyspozycji mam jedno narzędzie – rylec. Fascynuje mnie fenomen rygoru techniki i nieskrępowanej możliwości działań nieobwarowanych żadnym nakazem, swobodna kreacja, która nie musi być realizacją z góry narzuconego planu. Może być nieprzewidywalnym łańcuchem działań i otwarciem na przypadek. Przy swojej precyzji śladu i pozornych ograniczeniach daje nieograniczone możliwości i bogactwo środków wyrazu. W technice miedziorytu znaczącą rolę odgrywa czas, a sam proces i dojrzewanie koncepcji, poszczególne stany obrazu, wymagają powrotów, oglądu poszczególnych etapów pracy i wielokrotnego dotykania płyty narzędziem. Tradycyjna droga prowadząca od rysunku do dzieła graficznego związana jest z opracowaniem matrycy w taki sposób, aby uzyskać efekt zbliżony do modelu rysunkowego. Ale co się stanie, gdy zrezygnuję z tego wzoru i rytowanie potraktuję jak otwarty proces, a rylec jak narzędzie rysujące? Tworzenie miedziorytów bez konieczności odtwarzania, kopiowania rysunków, moim zdaniem, z pewnością wyzwala koncentrację inną od tej, która towarzyszy przenoszeniu rysunku na język graficzny. / GK

Grzegorz Keczmerski - urodzony w 1960 r. w Ostródzie. Studia w PWSSP w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Artystyczny) w latach 1983 - 1989. Dyplom w Pracowni Technik Metalowych prof. Tadeusza Jackowskiego. Od 1992 r. pracownik dydaktyczny tejże uczelni. Pracuje na stanowisku profesora zwyczajnego i prowadzi pracownię rysunku na Wydziale Malarstwa i Rysunku. W latach 2008 - 2012 i 2012 - 2016 prodziekan Wydziału Malarstwa i Rysunku. Zajmuje się rysunkiem i grafiką warsztatową. Prace prezentowane były na wystawach w Polsce i za granicą, m.in. w Niemczech, Finlandii, Estonii, Hiszpanii, Czechach, na Litwie.