A

KONCERT SKRZYPCOWY I VEEJAYING

14 października (czwartek) godz. 18.00

Galeria Sztuki BWA zaprasza na koncert:

Koncert skrzypcowy: Adam Roszkowski
Veejaying: Antek Grzybek

Program koncertu:
Albert Schnelzer (1972) - Solitude  
Eugene Ysaye (1858 - 1931) -  Sonata na skrzypce solo G-dur op. 27 nr. 5
I. L'Aurore
II. Dance Rustique

Adam Roszkowski – skrzypek, kameralista, urodzony w 1979 roku w Suwałkach. Zadebiutował na scenie w 6 roku życia. Absolwent białostockiej filii Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie oraz Konserwatorium Królewskiego w Brukseli, które ukończył z wyróżnieniem (grande distinction). Studiował skrzypce pod kierunkiem prof. Adama Korniszewskiego, dyrygenturę u prof. Ronalda Zollmana oraz muzykę kameralną u prof. Muhiddin Demiriz i prof. Elanie Reyes.

Uczestnik i laureat konkursów muzycznych, brał udział w wielu kursach mistrzowskich. Wielokrotnie występował z recitalami skrzypcowymi w Domu Pracy Twórczej w Wigrach, ostatnio został zaproszony do recitalu przez mistrza fortepianu Janusza Olejniczaka. W latach 2008-2010 był zatrudniony w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus gdzie pracował pod batutą takich mistrzów, jak Gabriel Chmura, Kazimierz Kord, Jan Krenz, Jerzy Semkow, Antoni Wit. Współpracuje z Orkiestrą Sinfonia Viva w Warszawie, Charlemagne Orchestra for Europe w Brukseli, National Youth Orchestra of the Netherlands oraz Brussels Chamber Orchestra. Dotychczas koncertował w Rosji, Belgii, Holandii, Francji, Hiszpanii, na Litwie i we Włoszech.

 

Antek Grzybek – grafik, akcjonista, twórca filmów animowanych, veejay. Doktorat z grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach; adiunkt w Instytucie Sztuk Pięknych UWM w Olsztynie. Jest jednym z prekursorów zastosowania veejay’ingu w sztukach wizualnych; tworzy wideo - scenografie do przedstawień teatralnych i projektów związanych z ekspresją sceniczną.

Veejaying to rodzaj działania performatywnego; szczególny przypadek teledysku tworzonego w czasie rzeczywistym. Choć jego forma finalna zamyka się w płaszczyźnie projekcji wideo, to jednak generowana relacja między twórcą a odbiorcą bliższa jest dramaturgii i ekspresji działań akcyjnych czy przedstawień para-teatralnych, niż ekspresji konwencjonalnych realizacji telewizyjnych czy filmowych.