
PASSING TIME I INNE PRACE
Antek grzybek - "Passing Time" i inne prace
Wernisaż: 7 lipca (czwartek), godz. 17:00
7 lipca - 31 lipca, sala kameralna
Antek Grzybek - www.antek-tmd.olman.pl
Wykładowca, projektant, grafik, akcjonista, twórca filmów animowanych, veejay.
Jak sam mówi: z myśli powstają rysunki, z rysunków grafiki, z grafik animacje, a z nich improwizowane spektakle wideo.
Jeden z najciekawszych artystów związanych miejscem zamieszkania z Olsztynem. Absolwent Wydziału Wychowania Artystycznego olsztyńskiej WSP, dyplom z malarstwa z wyróżnieniem uzyskał w pracowni Janusza Kaczmarskiego w 1996 roku. Od 2001 roku prowadzi zajęcia w Pracowni Projektowania Graficznego Katedry Sztuk Pięknych UWM w Olsztynie. W marcu 2005 obronił doktorat na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, pt. Passing Time. Cyfrowe portrety starości. Wersja statyczna i ruchoma. Zrealizował ponad 20 filmów animowanych i małych form video. Od 1993 roku prezentował swoją twórczość i działania artystyczne na ponad 40 pokazach w kraju i za granicą: na Litwie, w Holandii, Bośni i Hercegowinie,
Laureat nagród i wyróżnień:
1995 - Wyróżnienie dziekańskie za instalację malarską "Sztandary" wykonaną w pracowni prof. Janusza Kaczmarskiego.
2000 - Trzecia nagroda za film pt. "Dziadek" na Międzynarodowym Konkursie Filmów Ekologicznych "VIDEKO".
2001 - II Biennale Sztuki Olsztyńskiej - Wyróżnienie w dziedzinie mediów niekonwencjonalnych za instalację multimedialną "Nahorevo - widok z okna - 1999/2000".
2002 - Stypendium artystyczne Komisji Kultury Rady Miasta Olsztyna.
2003 - III Biennale Sztuki Olsztyńskiej - Wyróżnienie miesięcznika "Art & Business" za cykl plakatów wraz z publikacją na łamach magazynu w czerwcu 2003 roku.
Oficer z Drugiej Wojny Światowej; nie wiadomo jakiej proweniencji,
ale na pewno łajdak w młodości.
Teraz testowany wyimaginowanym "miernikiem moralności" sprawdzający "poziom" i "jakość" jego moralności oraz etyki.
Patrzy w przeszłość i w przyszłość zarazem...
Co technologia przyniesie następnym pokoleniom,
jeśli schemat reaktora jądrowego jest tak skomplikowany,
że wydaje się być jedynie bogatym, abstrakcyjnym ornamentem...?
Metaforyczny portret starca zagłuszonego chaosem "zewnętrznej reklamy wizualnej";
jej natarczywą monotonią powtarzającego się motywu. Alienacja i wyobcowanie
gdy obraz krzyczy a nie słowa".